راهنمای خرید بخاری برقی

بخاری های برقی در انواع مختلف تولید می شوند این نوع بخاری ها بدون دودکش هستند و هیچ مشکلی از لحاظ آلایندگی  ندارند و به سرعت فضای مورد نظر را گرم خواهند کرد. انتخاب بخاری برقی متناسب با محیط و فضای مورد استفاده دارای اهمیت است تا راندمان مناسب داشته و از پرت حرارت جلوگیری کند مقاله ی راهنمای خرید بخاری برقی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

بخاری های برقی در اندازه های کوچک و متوسط تولید می شوند و قابلیت حمل و جابه جایی بسیار آسان دارند. همچنین استفاده از ان به دلیل عدم نیاز به دودکش در هر جایی از محیط که پریز برق وجود داشته باشد امکان پذیر است.

پکیج برقی دیواری آلپ هلدینگ

فهرست مطالب

راهنمای خرید بخاری برقی | نکات مهم و ضروری

در هنگام خرید بخاری برقی آشنایی با معیار های یک محصول خاص و منحصر بفرد میتواند شما را در خریدتان موفق کند و این معیار ها به ترتیب :

ابعاد بخاری

در هنگام خرید بخاری برقی باید به ابعاد محیط توجه شود، کوچک، متوسط و یا بزرگ بودن بخاری برقی که توان حرارتی آن ها با هم متفاوت است کاملا بستگی به ابعاد محیط شما دارد وجود یک بخاری بزرگ در محیط کوچک باعث هدر رفت انرژی و بروز هزینه های بالای مصرف برق خواهد شد همچنین خرید یک بخاری کوچک برای یک محیط بزرگ گرمای مورد نیاز شما را تامین نخواهد کرد.

فرمول محاسبه ی اندازه ی بخاری برقی

برای اینکه بتوانید بخاری متناسب با ابعاد محیط خریداری کنید یک فرمول کلی وجود دارد برای تامین گرایش یک محیط به ابعاد 30 سانتی متر مربع توان گرمایشی باید حدود 10 وات باشد طبق این فرمول اگر ابعاد محیط شما 4.5 متری مربع باشد توان حرارتی بخاری شما باید 1500 وات باشد. همچنین بخاری های برقی عموما در فضاهای کوچک کاربرد دارد

توان حرارتی

توان حرارتی بخاری های برقی با توجه به تعداد المنت های تعبیه شده، لامپ و پره ها محاسبه می شود. هر میزان تعداد این قطعات بیشتر باشد توان حرارتی بخاری نیز بیشتر خواهد بود همچنین در نظر داشته باشید هر میزان توان حرارتی بخاری بالا باشد به همان میزان مصرف انرژی نیز بیشتر خواهد شد.

ترموستات

وظیفه ی ترموستات تنظیم دمای مورد نیاز است. وجود این قطعه در بخاری امکان تنظیم دمای دلخواه مصرف کننده را فراهم آورده و سبب کاهش میزان مصرف انرژی شده و از اتلاف ان جلوگیری می کند.

ترموستات بخاری برقی

سنسور دما

وجود این قطعه باعث می شود در زمان رسیدن دمای هوای محیط به میزان مطلوب سیستم به صورت اتوماتیک خاموش شده و از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

تایمر

این نوع بخاری ها در صورتی که میخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید گزینه ی ایده آلی به حساب می آیند و طبق تنظیم صورت گرفته در زمان های معینی از شبانه روز دستگاه خاموش و یا روشن می شود.

ایمنی بخاری

ایمنی بخاری برقی مسئله ای بسیار مهم است. استفاده از ترموستات جهت کنترل میزان حرارت دستگاه و استفاده از سیم های مقاوم به حرارت جهت جلوگیری از، آسیب به دستگاه،  آتش سوزی و به منظور بالا بردن ایمنی دستگاه است. بخاری مورد استفاده باید دارای نشان استاندارد باشد.

فن بخاری برقی

فن های استفاده شده در بخاری برقی باعث انتقال گرما به تمام فضا می شود استفاده از فن های پرقدرت باعث بالا بودن سرعت پخش حرارت می شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در هنگام خرید بخاری های برقی به وجود نشان استاندارد، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول توجه نمایید.

3 ویژگی کلی بخاری های برقی

بخاری های برقی کاربرد های متفاوتی دارند برخی برای تامین گرمای محیط مورد استفاده قرار می گیرند و برخی صرفا برای گرمایش  افراد یا اجسام.  سیستم های گرمایی مورد استفاده در این بخاری ها به شرح زیر است:

همرفتی

بخاری همرفتی جریان حرارت را توسط یک وسیله ی تولید حرارت مانند سیم پیچ برقی، روغن یا سیم برق عبور می کند و باعث گرم شدن محیط می شود بیشتر مدل های بخاری های همرفتی دارای فن بوده و گرمای تولید شده را در کل محیط پخش می کنند.  

تابشی

بخاری های تابشی اغلب برای گرمایش اجسام یا افراد به کار می روند به این صورت که آنها فقط  فضای روبروی خود را گرم می کنند از این نوع بخاری اغلب در فضای اتاق خواب، محیط های کاری و فضاهای کوچک استفاده می شود.

Micathermic

در این نوع بخاری جهت تولید گرما از هر دو حالت همرفتی و تابشی استفاده می شود حرارت تولید شده از طریق پنل به محیط هدایت شده و توسط سیستم همرفتی به کل محیط منتقل می شود. این بخاری به صورت دیواری یا زمینی و بدون فن تولید می شوند.

انواع بخاری برقی

بخاری های برقی در انواع مختلف تولید می شوند که با توجه به نوع نیاز خود و محیط از میان ان ها گزینه ی مناسب را انتخاب کنید.

انواع بخاری برقی

بخاری سرامیکی

این بخاری ها قابلیت تولید حرارت بدون نیاز به سیم و سیم پیچ را دارند و مجهز به قطعات گرمایشی سرامیکی داخلی است.

بخاری روغنی

این نوع بخاری گرمایش تابشی و همرفتی را توسط روغن داخل بخاری تولید می کند.روغن موجود وارد تیغه های بخاری شده و گرما را منتشر میکند.

بخاری مادون قرمز

بخاری های مادون قرمز به صورت تابشی تولید شده و دو نوع هستند: بخاری های مجهز به لامپ های کوارتزی که از 80 در صد نیکل و 20 درصد کرومیوم تشکیل شده است. و بخاری های مجهز به المنت میله ای که با تولید حرارت توسط ان گرما تولید می کنند.

انواع بخاری از لحاظ نوع طراحی

ما در مقاله راهنمای خرید بخاری برقی موارد بسیار زیادی را معرفی کردیم اما جدا از این موارد بخاری های برقی از لحاظ طراحی به چندین بخش تقسیم میشوند:

بخاری برقی زمینی

این بخاری ها به راحتی قابل جا به جایی هستند و جای محدودی را اشغال می کنند و عموما به صورت فن دار تولید می شوند و حرارت به صورت یکنواخت به محیط پخش می کنند.

بخاری برقی دیواری

این نوع بخاری ها همان طور که از اسمشان پیدا است بر روی دیوار نصب می شوند و به راحتی میتوان از ان ها در محیط های باز استفاده کرد.

بخاری برقی قرنیزی

این بخاری ها هوای اتاق را از کف به سقف گرم می کنند و برای مکان هایی که لوله کشی گرمایشی و تهویه هوا ندارند مناسب است.

اجزاء و قطعات تشکیل دهنده ی بخاری برقی

بخاری برقی هم مانند سایر محصولات گرمایشی و سرمایشی از چندین قطعه تشکیل میشود که به ترتیب :

المنت

المنت یک رشته سیم دارای مقاومت الکتریکی بالا است جنس این مقاومت ها از کروم آلومینیوم یا کروم نیکل است که دارای  توان و قدرت متقاوتی هستند. جریان برق با عبور از المنت تولید گرما و حرارت می کند.

بدنه

بدنه ی بخاری های برقی عموما از جنس پلاستیکی، کائوچویی یا فلزی ساخته  می شود. اگر بخاری مورد استفاده از نوع تابشی باشد اغلب جنس بدنه ی آن از فلز ساخته می شود مقاومت فلز در برابر حرارت بالا است اما دلیل احتمال بروز برق گرفتگی در این نوع بدنه از پوشش عایق استفاده می شود.

عایق

برای جلوگیری از داغ شدن بدنه ی دستگاه بین المنت و بدنه یک عایق حرارتی تعبیه می شود که دارای مقاومت حرارتی بالایی است.

کلید

در بخاری های مدل تابشی به تعداد هر کدام از المنت ها یک کلید تعبیه می شود این کلید ها دارای مقاومت های متفاوتی هستند.

سیم رابط

سیم رابط وظیفه ی انتقال جریان برق را برعهده دارد جنس این سیم از نوع هادی مسی است که توانایی هدایت جریان حرارت را دارد.  

نکات ایمنی در هنگام استفاده از بخاری برقی

  • بخاری های برقی باید دور از دسترس کودکان قرار بگیرند.
  • محل قرار گیری بخاری نباید در جای شلوغ و پر رفت و آمد باشد.
  • بخاری برقی نباید در نزدیکی مواد قابل اشتعال، وسایل چوبی، مبل ، پرده و … قرار بگیرد.
  • استفاده از محافظ برقی برای بخاری در بالا بردن ایمنی آن تاثیر گذار است.
  • در زمان هایی که در منزل نیستید بخاری برقی را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • برای اطمینان از عدم آسیب دیدگی بدنه و اتصالات دستگاه را بررسی نمایید.
  • از بخاری برقی برای خشک کردن لباس و یا گرم کردن غذا استفاده نکنید.

Visits: 13

0 Reviews

Write a Review

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
واحد فروش